100%
LESSONS & TOPICS

Sådan skriver du en super sælgende salgsside

Sådan skriver du en super sælgende salgsside

Det er her du skal fange din kommende kursist opmærksomhed, skriv hvad kurset handler om, hvilket udbytte de får ud af det, hvem det henvender sig til og hvad du ellers tænker er relevant at vide. Du bestemmer, men husk, det er her du skal sælge dit kursus. Du kan på salgssiden under din tekst (eller før – du bestemmer). Indsætte en video, hvor du introducerer dig selv og fortæller om kurset, det kan være en god måde at skabe tillid og interesse.

HUSK, når du skal skrive og sælge dit onlinekursus: FAKTA FORTÆLLER – FORDELE SÆLGER, så dit fokus skal være på fordelene og den læring de kommer igennem, hvad får din kursist ud af at investere i dit kursus. Hvornår har de det, hvad har de lært, når de er igennem det. Hvad er dine kursisters Pain Points – tænk dette ind, når du laver salgssiden: Tegn et billede af HVAD der er muligt – Hvad DRØMMER din kursist om? Hvordan hjælper du dem opnå deres drømme / mål? Hvordan giver du dem troen på dem selv? Hvad får de ud af det?

SALGSSIDE SKABELON:

FIF til opbygning og indhold på en salgsside:

  • En sigende overskrift / titel til dit kursus – som gerne beskriver den udfordring dit kursus løser for din kursist. Hvilket resultat kan din kursist forvente.
  • Liste med fordelene ved kurset – Fx. “Lær hvordan…”, “Step by step…”, “Sådan…” (kan også bruges som titel til dit kursus)
  • Videopræsentation af kurset: Hvor du forklarer om indholdet, hvem kurset henvender sig til, hvilket resultat de kan forvente, hvem du er og hvorfor du har skabt det.
  • Beskriv hvem kurset henvender sig til: Så du er tydelig i din markedsføring, er det til iværksættere, stressramte, mødre…
  • Praktisk info om kurset: Hvad er inkluderet fx. workbooks, videomateriale eller quiz. Tilbyder du fx også 1-1 sessioner eller en lukket FB gruppe
  • Præsentation af dig: Kort præsentation af dig, hvorfor du er den rette til at hjælpe din kursist og tilføj gerne et billede.
  • Kundeudtalelser: Dette er en meget vigtig købsargument for mange, at de kan læse tidligere kursisters udbytte af kurset. Tilføj gerne flere og enten som tekst eller videoformat.
  • Modargumenter / indsigelser: Måske ved du at dine kursister har en form for modargumenter eller indsigelser mod dit kursus, så kan du evt. inddrage dem og besvare dem. Eller hvis du har modtaget forskellige spørgsmål, så inddrag dem med besvarelser.
  • CALL-TO ACTION: I afslutningen af salgssiden skal du tilføje noget ala… “Nu er du klar, så tryk “Tag dette kursus”

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”