Sådan skal du tænke, når du bygger søgeord – Basis
Sådan skal du tænke, når du bygger søgeord – Basis
Du kan ret hurtigt lære at tænke som en professionel ekspert, når det kommer til SEO. I dette emne vil jeg hjælpe dig på vej til at tænke som en Pro ved at dele nogle tips med dig, som du kan bruge til at skabe mere trafik til din hjemmeside.
Når du er færdig med emnet, vil du se søgeord overalt fremover 😉
Når du er færdig med dette emne, ved du:
Hvorfor det er vigtigt at være opmærksom på, hvordan du arbejder med dine søgeord.
Hvordan du kan arbejde målrettet, når du skal gennemtænke dine søgeord.
Tjekliste
Inden du går igang med resten af emnet, skal du lige have styr på følgende:
Find noterne fra emnerne “Hvad er søgeord” og “Søgeordstermer du bør kende” frem.
I dette emne kommer du til at arbejde med nogle af dine søgeord. Du skal derfor:
Udvælg 1 til 3 relevante søgeord, der i sidste ende beskriver det samme ( tøj, beklædning, uniform ).
Lav en liste med dem, hvor den vigtigste står øverst osv.
Kig gerne videoopsamlingerne “Du ved nu det her…” for emnerne “Hvad er søgeord” og “Søgeordstermer du bør kende” igennem, inden du fortsætter med dette emne.
Videoer
I dette emne skal du igennem følgende videoer:
Video 1: Sådan skal du tænke, når du arbejder med søgeord
Video 1: Sådan skal du tænke, når du arbejder med søgeord
I denne video får du viden om:
Hvordan du kan kortlægge relevante, beslægtede søgeord til dit hovedsøgeord.
Du ved nu det her:
Du kan med fordel anvende denne fremgangsmåde, når du vil danne dig et overblik over beslægtede søgeord til dit hovedsøgeord (Video 1):
Tag udgangspunkt i dit hovedsøgeord.
Skriv hovedsøgeordet med forskellige endelser.
Skriv synonymer ned for dit hovedsøgeord.
Skriv også synonymerne med forskellige endelser.
Prøv også at skrive ordene med oplagte stavefejl.
Til sidst skal du prøve at skrive ordene ned med omvendt sammensætning.
Nu skal du igang med SEO arbejdet på din egen hjemmeside:
Tag udgangspunkt i listen med søgeord fra Tjeklisten længere oppe på siden.
Tilføj søgeord, der kunne være relevante søgeord for din side, til din liste med søgeord.
Du skal nu anvende de seks trin fra videoen på søgeordende fra din liste.
Start fra en ende af med nummer et.
Det anbefales, at du som minimum gør det for de tre første søgeord.
Vær opmærksom på, at du får mulighed for at forbedre dit arbejde i næste emne, så undgå at gå død i opgaven.
Husk at gemme dine noter til senere brug.
Afslutningsquiz
Tillykke! Du er nu ved at være igennem emnet. Derfor er det nu tid til, at du udfordrer dig selv med den afsluttende quiz:
Sådan skal du tænke, når du bygger søgeord – Basis
Time Left:
0
Quiz Summary:
0 of 1 questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Quiz complete. Results are being recorded.
Results
answered correctly
0 of 1
Time has elapsed
0 of 0 point(s), (0)
0 of 0, (0)
Essay(s) Pending: 0 (Possible Point(s): 0)
Kategorier
Not categorized0%
1
Current
Review
Besvaret
Rigtig
Forkert
1 of 1
Question1
Sæt punkterne i den rigtige rækkefølge, så det passer med den fremgangsmåde, du har fået i denne lektion.
Prøv også at skrive ordene ned med omvendt sammensætning.
Prøv også at skrive ordene med oplagte stavefejl.
Tag ugangspunkt I dit hovedsøgeord.
Skriv også synonymerne med forskellige endelser.
Skriv synonymer ned for dit hovedsøgeord.
Skriv hovedsøgeordet med forskellige endelser.
Correct
Incorrect
Vi ses i næste emne! 🙂
Administrer samtykke
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”