Du kan ganske gratis bruge Google til at fortælle dig, hvad folk søger efter. Da Google er den største online søgemaskine på nettet, giver det god mening at lade Google vise dig vejen. Via søgemaskinen kan du også finde inspiration og se, hvad dine konkurrenter gør for at blive fundet.
Når du er færdig med dette emne, ved du:
Hvorfor det er vigtigt at søge privat, uden at dine tidligere søgninger, og generel aktivitet på internettet, påvirker søgeresultaterne.
Hvordan du kan søge privat med bl.a. Google Chrome. Du kan bruge alle browsere på denne måde.
Hvordan du kan få indsigt i, hvad folk også søger på af beslægtede ord til dit søgeord.
Hvilke typer af resultater, Google viser dig, når du har søgt på et søgeord.
Hvordan du anvender Googles søgeresultater i arbejdet med at søgeordsoptimere din egen side.
Tjekliste
Inden du går igang med resten af emnet, skal du lige have styr på følgende:
Find dine noter fra sidste emne, “Sådan skal du tænke, når du bygger søgeord”.
Tjek at du har Google Chrome installeret på din computer (kan også bruge anden browser, men Google Chrome bruges i mit materiale).
Hav gerne de seks punkter fra emnet, “Sådan skal du tænke, når du bygger søgeord” frisk i hukommelsen.
Videoer
I dette emne skal du igennem følgende videoer:
Video 1: Hvordan finder du søgeord, som folk bruger på Google?
Video 2: Sådan åbner du en inkognito browser/vindue
Video 3: Sådan bruger du Google til inspiration, når du skal finde søgeord og synonymer
Video 1: Hvordan finder du søgeord, som folk bruger på Google?
I denne video får du viden om:
Hvordan du anvender Google til gratis at finde relevante søgeord til din side.
Video 2: Sådan åbner du en inkognito browser/vindue
I denne video får du viden om:
Hvordan du undgår, at dine tidligere søgninger uhensigtsmæssig påvirker dit arbejde med at finde søgeord til din side.
Der anvendes Google Chrome i videoen. Du kan bruge alle browsere.
Video 3: Sådan bruger du Google til inspiration, når du skal finde søgeord og synonymer
I denne video får du viden om:
Hvordan du kan bruge Google til at se hvad andre bruger af søgeord.
Hvordan du kan bruge Google til at få inspiration til søgeord, synonymer og emner du kan skrive om.
Du ved nu det her:
Det er vigtigt at arbejde i “inkognito” mode i Google (eller “Private” i Safari), hvis du vil undgå, at dine private søgninger påvirker de resultater, Google giver dig, når du undersøger søgeord til din hjemmeside (Video 2).
At du kan taste dine overordnede emner ind i Google (uden at trykke søg) og finde inspiration til dine søgeord i de søgeord og synonymer, Google foreslår (Video 3).
De øverste resultater i en søgning på Google er de betalte (sponsorede) links. Her kan du nemt finde inspiration til synonymer og yderligere søgeord (Video 3).
De efterfølgende resultater er de organiske (de ikke-sponsorerede) søgeresultater. Her finder du også inspiration til synonymer og yderligere søgeord. Vær særlig opmærksom på det første af de organiske søgeresultater, da Google vurderer den højest (Video 3).
Vær opmærksom på, at du også kan finde inspiration i listen med spørgsmål, andre brugere stiller. Den finder du efter det første af de organiske søgeresultater (Video 3).
Det er nok at fokusere på den første side med søgeresultater (Video 3).
Det er vigtigt at notere dine fund af synonymer og yderligere søgeord ned undervejs (Video 3).
Nu skal du igang med SEO arbejdet på din egen hjemmeside:
Følg vejledningen i (Video 2) til at åbne Google Chrome op i inkognito mode (eller tilsvarende i en anden browser).
Vælg et af dine søgeord fra din liste. Du anbefales at starte fra nr. 1 lige som i sidste emne.
Følg vejledningen i (Video 3), hvor du bruger dit valgte søgeord.
Tilføj relevante søgeord, herunder synonymer, og andet inspiration fra punkt 3, til dine noter for søgeordet.
Ekstra udfordring:
Overvej, om nogle af resultaterne i punkt 4 måske kan indgå som long tail keywords på din side.
Gentag punkterne 1 til 4 (eller 5) for flere af dine søgeord.
Det anbefales at gøre det for fem og minimum tre, da det giver dig et bedre udgangspunkt i nogle af de næste emner.
Husk at gemme dit arbejde.
Afslutningsquiz
Tillykke! Du er nu ved at være igennem emnet. Derfor er det nu tid til, at du udfordrer dig selv med den afsluttende quiz:
Lad Google hjælpe dig med søgeord – Basis
Time Left:
0
Quiz Summary:
0 of 1 questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Quiz complete. Results are being recorded.
Results
answered correctly
0 of 1
Time has elapsed
0 of 0 point(s), (0)
0 of 0, (0)
Essay(s) Pending: 0 (Possible Point(s): 0)
Kategorier
Not categorized0%
1
Current
Review
Besvaret
Rigtig
Forkert
1 of 1
Question1
Markér de korrekte svar:
Correct
Incorrect
Vi ses i næste emne! 🙂
Administrer samtykke
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”