Dine H2 overskrifter er vigtigere end nogensinde før. Her i 2024 har Google været ude og slå fast med 7 tommers søm hvor vigtige dine H2 overskrifter er. H2ere kan være de overskrifter, der giver dig endnu flere besøgende. Det er nemlig her, at du kan forklare, hvad din H1 betyder! Hvis du placerer din H2 de rigtige steder i forhold til din tekst og H1 overskrift så hjælper du Google til bedre at forstå din side, når algoritmen læser siden.
Når du er færdig med dette emne, ved du:
Hvad H2 overskrifter er.
Hvordan H2 overskriften adskiller sig fra H1 overskriften.
Hvilke roller H2 overskrifterne spiller overfor Google og din sides H1 overskrift.
Hvordan du bør placere H2 overskrifter i forhold til sidens tekst og H1 overskrift.
Hvordan Google læser overskrifterne på din side.
Tjekliste
Inden vi går igang, skal vi lige have styr på følgende:
Find de sider frem, du arbejdede med i emnet ‘H1 overskrifter’.
Find papir og blyan frem.
Skriv ned på papir hvor mange H2 overskrifter du har på din side, og:
Hvad du har brugt dem til.
Hvor du har placeret dem.
Videoer
I dette emne skal du igennem følgende videoer:
Video 1: Sådan skal du forstå din H2 overskrift
Video 2: Google og H2 overskriften
Video3: H2 Overskrift – Hvor skal den placeres på din url?
Video 4: Antallet af H2 overskrifter på en url
Video 1: Sådan skal du forstå din H2 overskrift
I denne video får du viden om:
H2 overskriftens rolle over for Google.
H2 overskriften i forhold til H1 overskriften.
Video 2: Google og H2 overskriften
I denne video får du viden om:
Hvordan Google læser overskrifterne, herunder H2 overskrifterne, på din side.
Hvorfor du skal huske din H1 overskrift, når du skriver dine H2 overskrifter.
Video 3: H2 overskrift – Hvor skal den placeres på din url?
I denne video får du viden om:
Hvordan Google læser tekst i forhold til overskrifter.
Placering af overskrifter.
Video 4: Antallet af H2 overskrifter på en url
I denne video får du viden om:
Antallet af H2 overskrifter på en side.
Hvad du kan overveje, når du skal beslutte dig for antallet af H2 overskrifter på en side.
Du ved nu det her:
H2 overskriften har tag’et H2 overfor Google, og Google læser den efter H1 overskriften (Video 1).
H2 overskriften bør anvendes til at uddybe H1 overskriften og forklare, hvad siden handler om (Video 1).
Antallet af H2 overskrifter kan variere efter mængde og indhold af tekst på en side (Video 1).
H2 overskriften kan, lige som de andre overskrifter, med fordel skrives, når alt teksten på siden er færdig (Video 1).
H2 overskrifter kan anvende flere forskellige ord, end H1 overskriften, til at beskrive, hvad sidens indhold handler om (Video 2).
Google læser dine overskrifter i rækkefølgen H1, H2, H3 osv. (Video 2).
Placering af H2 overskrifter bør komme efter H1 overskriften og dens uddybende tekst (Video 3).
En H2 overskrift bør dække over den tekst, der følger efter H2 overskriften (Video 3).
Google læser overskrifterne hierarkisk. Dvs. H1 først, derefter H2, H3 osv. (Video 3).
Antallet af H2 overskrifter kan variere efter indhold, og kan også ændre sig over tid, hvis siden udvikles (Video 4).
Nu skal du igang med SEO arbejdet på din egen hjemmeside:
Som ved dit arbejde med H1 overskriften, anbefaler jeg dig også at tænke arbejdet med H2 overskrifter i dette emne som et udkast, du kan vende tilbage og tilpasse, når du har været igennem resten af dette kursus.
Find de sider frem, som du arbejdede med i sidste emne med H1 overskriften.
Overvej nu:
Hvor mange H2 overskrifter tænker du umiddelbart, du har brug for på hver side?
Hvor vil du placere dem?
Hvad skal de enkelte H2 overskrifte dække af indhold?
Hvilke søgeord kunne du overveje at basere de enkelte H2 overskrifter på?
Med udgangspunkt i dine svar til punkt 3 skal du nu forsøge at komme med bud på H2 overskrifter.
Er der nogle af dine H2 overskrifte, hvor du er i tvivl, om de bør være H2 overskrifte, kan du med fordel skrive det ned – måske du finder hjælp i næste emne.
Afslutningsquiz
Tillykke! Du er nu ved at være igennem emnet. Derfor er det nu tid til, at du udfordrer dig selv med den afsluttende quiz:
H2 overskrifter – Basis Copy
Time Left:
0
Quiz Summary:
0 of 1 questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Quiz complete. Results are being recorded.
Results
answered correctly
0 of 1
Time has elapsed
0 of 0 point(s), (0)
0 of 0, (0)
Essay(s) Pending: 0 (Possible Point(s): 0)
Kategorier
Not categorized0%
1
Current
Review
Besvaret
Rigtig
Forkert
1 of 1
Question1
Vælg de rigtige svar (der er flere korrekte):
Correct
Incorrect
Vi ses i næste emne! 🙂
Administrer samtykke
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”