Specielt din H1 overskrift er vigtig, når du arbejder med SEO. Google leder nemlig efter din H1-tag i koderne. Derfor er det vigtigt, at du gør ekstra meget ud af denne overskrift. Når du har ryddet op på hele din hjemmeside, vil du begynde at se, hvordan Google belønner dig med bedre placeringer, når din H1 overskrift er klar og tydelig. Det er vigtigt, at du ved, hvornår og hvordan du retter i din H1, men det lærer du i dette emne.
Når du er færdig med dette emne, ved du:
Hvad H1 overskrifter er.
Hvordan du afgør, om en H1 overskrift hænger sammen med sidens url i WordPress.
Hvornår du kan ændre i en H1 overskrift med det samme – og hvornår du ikke bør.
Hvor på din side du bør placere din H1 overskrift.
Hvordan et billede bør stå i forhold til sidens H1 overskrift.
Tjekliste
Inden vi går igang, skal vi lige have styr på følgende:
Find dine noter fra modulet ‘Søgeord’ frem, samt de sider på din hjemmeside, du tog udgangspunkt i. Har du ikke været igennem det emne, skal du finde en side (eller flere) på din hjemmeside, hvor du har en del tekst, og har anvendt overskrifter eller gerne vil anvende overskrifter.
Find papir og blyan frem.
Skriv på papiret, hvor mange H1 overskrifter du har på den side (url), som du har fundet frem?
Videoer
I dette emne skal du igennem følgende videoer:
Video 1: Om H1 overskrift.
Video 2: Retningslinjer for H1 overskriftens placering
Video 3: Undgå problemer når du ændrer i H1 overskriften med dette tip
Video 4: Yderligere information inden du ændrer i H1 overskriften
Video 1: Værd at video om H1 overskrift
I denne video får du viden om:
H1 overskriftens rolle over for Google.
H1 overskriftens placering.
Hvordan den spiller sammen med den enkelte URL.
Gode råd inden du ændrer i dine H1 overskrifter.
Video 2: Retningslinjer for H1 overskriftens placering
I denne video får du viden om:
Hvor du bør placere H1 på din side.
Hvordan H1 overskriften bør stå i forhold til et billede.
Antal H1 overskrifter, der bør være på en side.
Video 3: Undgå problemer når du ændrer i H1 overskriften med dette tip
I denne video får du viden om:
Hvad du skal være opmærksom på, inden du ændrer din H1 i WordPress.
Hvordan H1 overskriften kan ændre på url.
Video 4: Yderligere information inden du ændrer i H1 overskriften
I denne video får du viden om:
Gennemgå modul med overskrifter.
Gennemgå modul med søgeord.
Gennemgå modul med tekster.
Du ved nu det her:
H1 er hovedoverskriften for din side og den vigtigste af alle overskrifter, da det er den, Google har mest fokus på (Video 1).
H1 skal skrives bred nok til, at den rummer hele fokusset for siden men for at gøre dette rigtigt, skal du igennem forløbet ‘Søgeord’ (Video 1).
Skriv evt. din H1 til sidst, når du har overblikket over det endelige indhold på din side (Video 3 og Video 4)
I din opsætning skal du sørge for, at din H1 overskrift står øverst på siden – eller næsten øverst (Video 2).
Hvis et billede anvendes, kan det med fordel placeres til højre for H1 overskriften, dette kan du lære mere om i modulet Billeder(Video 2).
Undgå typiske sætninger som “Velkommen til…” når du skriver din H1 overskrift (Video 1).
Du må ikke gå igang med at ændre i din H1 overskrift, før du ved, om dine rettelser også medfører ændringer i URL’en til siden (Video 3)
Nu skal du igang med SEO arbejdet på din egen hjemmeside:
Inden du går i gang med H1 overskriften, skal du følge Video 3 og dens anbefalinger i forhold til ændring af H1 overskrifter.
Er du det mindste i tvivl, anbefaler jeg, at du nøjes med at arbejde med din H1 på papir eller i et Word-dokument eller lignende.
Tænk dit arbejde i dette emne som et udkast til H1 overskriften, du kan vende tilbage og tilpasse, når du har været igennem resten af dette kursus.
Find den side og det tilhørende søgeord frem, som du havde mest fokus på i ‘Søgeord’.
Har du ikke været igennem modulet ‘Søgeord’, vælger du en side med tekst, som du gerne vil fokusere på. Du må også godt have overskrifter på siden i forvejen, som du gerne vil arbejde videre med.
Overvej nu:
Hvor skal H1 overskriften placeres på din side?
Hvordan vil du placere den i forhold til et billede?
Hvad er fokusset for den side, som H1 overskriften skal dække?
Hvilket søgeord overvejer du at basere den på?
Giv nu et bud på en H1 overskrift til siden – eller lav en tilpasning på den eksisterende, hvis du ser behov for det.
Gentag punkterne ovenfor for de andre sider, du har arbejdet med – eller måske for helt andre sider, hvor du tænker det kan være relevant.
Afslutningsquiz
Tillykke! Du er nu ved at være igennem emnet. Derfor er det nu tid til, at du udfordrer dig selv med den afsluttende quiz:
H1 overskrifter – Basis
Time Left:
0
Quiz Summary:
0 of 1 questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Quiz complete. Results are being recorded.
Results
answered correctly
0 of 1
Time has elapsed
0 of 0 point(s), (0)
0 of 0, (0)
Essay(s) Pending: 0 (Possible Point(s): 0)
Kategorier
Not categorized0%
1
Current
Review
Besvaret
Rigtig
Forkert
1 of 1
Question1
Vælg de rigtige svar (der er flere korrekte):
Correct
Incorrect
Vi ses i næste emne! 🙂
Administrer samtykke
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”