Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Modtag bl.a. tips og tricks omkring onlinekurser. Lige nu modtager du også gratis e-bogen “Online Kursus Kickstart – En e-bog for onlinekursus skabere”
Jeg ved ikke hvordan du har det med dine SoMe kanaler? Men det kan være noget af en tidsrøver og skabe så meget forvirring, når du ser hvordan andre gør og du gerne vil gøre det sammen, men ikke ved hvordan.
Det jeg håber, du tager med dig fra denne lektion er, at du hurtigt skal lære ar bruge dine SoMe kanaler, som et arbejdsredskab og ligesom så meget andet arbejde, så skal du gøre det så enkelt og simpelt for dig selv, som muligt. For ellers ender du med at bruge unødvendige mange timer på at lave opslag og blive frustreret og drænet over SoMe.
Tænk de her 3 elementer ind, når du skal lave SoMe opslag
Vær konsekvent og vedholdende – sørg for hurtigt, at få lavet en strategi over, hvordan du vil markedsføre dig via SoMe.
Jeg vil også anbefale dig, så hurtig som muligt at få det automatiseret, der findes forskellige systemer til det. Jeg bruger METAs eget “Planlægger” under Business Suite. På instagram kan du også planlægge dit content under avancerede indstillinger.
Vedhæftede finder du mit content-ark. Jeg udfylder for en måned af gangen og så har jeg struktur på, hvilke dage, jeg slår de forskellige content op og hvad jeg deler hvornår (brug det som inspiration, hvis du vil eller skab dit eget).
Det ser fx sådan her ud:
Mandag: Mandags-motivation – her slår jeg gerne noget inspirerende op
Tirsdag: Tirsdags-tanker – det er gerne en spørgerunde med fokus på forskellige temaer
Onsdag: Onsdags-fagligheder – her slår jeg noget fagligt op ift. onlinekurser etc.
Torsdag: Torsdags-tema – fokus på de forskellige kategorier på JustWise (en kategori pr. måned) eller på nye underviser og kurser på platformen
Fredag: Fredags-citat – Inspiration, motivation
Lørdag: Fokus på platformen – undervisere – kurser – kundeudtalelser
Søndag: Fokus på platformen – undervisere – kurser – kundeudtalelser
Content-ark
Forklaringer til anvendte ord:
Hook: En overskrift, der fanger din målgruppes opmærksomhed , noget der vækker deres nysgerrighed og får dem til at læse en lille smule mere.
Story / tekst: Her fortæller du en interessant og overbevisende historie eller skriver en tekst om, hvordan det produkt, du sælger, ændrede dit liv og hvordan det også ændrer dine kunders liv. Eller hvis det er et inspirationsopslag, så er det her du skriver en inspirerende tekst.
Call to action: Her giver du dit tilbud – hvad vil du have dine følgere til at gøre.
Tema / emne: Hvilket slags opslag er det – er det et opslag, der skal give værdi, skabe vækst eller salg.
Opslagstype: Story, reel, opslag, karrusel. Det er for at have fokus på om jeg laver forskellige typer af opslag for at styrke mit content og algoritmen.
Skabt / oprettet: Bruger jeg for at skabe overblik over om mit materiale er lavet og om jeg har automatiseret det
Ændre dit mindset omkring salg
Jeg vil gerne opfordre dig til at arbejde med dit mindset omkring salg, hvis det er relevant for dig! I stedet for at tænke på salg, som noget negativt og noget du ikke kan finde ud af, så ændre dit fokus og tænk at du hjælper dine kursister, når de køber dit onlinekursus!
Så når du sælger dem dit onlinekursus, så HJÆLPER du dem. Når du vælger ikke at sælge, så frarøver du dem den hjælp, som muligvis kan gøre en væsentlig forskel i deres liv. Tænk på, hvor egoistisk det er af dig at tilbageholde din viden bare fordi det er svært for dig!
SALG = HJÆLP
Øvelse: Bliv helt skarp på din salgstekst
Yderligere former for markedsføring, som kan gøre en forskel for dit salg
Her kommer nogle eksempler på, hvad og hvor du også kan markedsfører dig: